Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

vrijdag 22 juni 2012

Alarm om gif in voedsel.

Als ik dit soort dingen lees ben ik wel heel blij met mijn eigen groentetuintje. Gelukkig zijn er steeds meer biologische producten te krijgen. Ook ben in ik blij met mijn biologische boerenwinkel in Ternaard (geopend op vrijdag en zaterdagochtend). Zij verkopen vlees, kaas, eieren, aardappelen, fruit en allerlei soorten groenten. Als ik er niet heen kan brengt mevr. Engels het op vrijdagavond bij mij thuis!
                                http://www.bio-bonaventura.nl


Wat wil een mens nog meer? Uuh... geen gif in je eten misschien?


Dit frisdrankconcern is een voorbeeld van nieuw te verkrijgen biologische producten. Was het eerst alleen in de natuurvoedingswinkel verkrijgbaar nu zie ik het o.a. bij de C-1000 en Jumbo. Ze maken biologische 7-up, sinas en cola. Wij vinden vooral de 7-up en sinas ijskoud erg lekker. De cola smaakt wat anders dan de bekende merken maar dat schijnt wel de echte ouderwetse cola smaak te zijn! 
Bekijk de site van Oggu eens!
Het is een Nederlands bedrijf. Volgens de site hebben ze internationale ambitities! 
Ik wens ze ontzettend veel succes!

Geen opmerkingen: