Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 17 juli 2011

Terschellinger potje koek van Tineke.

Als bedankje kreeg ik deze potje koek aangeboden. Het recept is erg eenvoudig en dus zeer geschikt voor mij. Gebruik een grote vorm.

Nodig:
 
* 500 gr. Zelfr. Bakmeel
* Of (spelt)bloem met een extra zakje bakpoeder (7 gr)
*150 gr bruine basterd suiker
* 1 zakje vanille suiker
* 1 zakje bakpoeder
* 100 gram rozijnen
* halve liter melk

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Vet de vorm even in en evt. bestrooien met wat paneermeel.  Ik strooi ook wel eens wat geschaafde amandelen over de bodem van een bakblik. Dit geeft een leuk effect en is lekker knapperig.

1. Meng alle droge ingrediënten.
2. Met een pollepel de melk er door roeren. Het moet dikker worden dan pannenkoeken  beslag.
3. Het beslag in de tullenband vorm gieten en een klein uurtje bakken op 175 graden.
Met dank aan Tineke! O ja, schijnt nog lekkerder te zijn met wat roomboter.


Geen opmerkingen: