Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

donderdag 26 september 2013

Camping koken 6: Pasta uit de wok!

Onze trouwe kofferbarbecue heeft het begeven en dus moesten we nadenken over een opvolger. Gewoon lekker verder bakken met een nieuwe bbq of toch zo'n camping wok waar "heul" kamperend Nederland op wokt? Het ziet er altijd heel handig uit en het ruikt vaak erg lekker. Bovendien heb je snel een vuurtje klaar en hoef je niet te wachten tot je kooltjes op temperatuur zijn. Maar mij lijkt die wok zo groot en onhandig. Bij diverse kampeerwinkels al dit dingetje gezien van Cadac. Je kan er op wokken, bakken, grillen en bbq-en. Bovendien kun je het deksel er omgekeerd op zetten en dan is het een soort oventje. Wij besloten dit ding maar te proberen. En ja ik ben om. Als eerste gerecht deze pasta gemaakt. Het was meteen een camping hit. Dus hier komt het recept!



 Nodig:
1 ui
1-2 teentjes knoflook
chipolata worstjes (bio plus)
3 verse tros tomaten
1/2 rode paprika (of 1 hele)
1 klein blikje tomaten pure
1 eetl. gedroogde italiaanse kruiden
1 bouillon blokje
ongeveer 1 liter water
300 gram pasta

1. Bak de worstjes op een zacht vuurtje een beetje aan tot ze wat vet beginnen los te laten.
2. Voeg de ui en knoflook toe en bak even mee tot ze zacht zijn. Bak ook de tomaten en de paprika mee tot ze wat zachter zijn.
3. Doe de tomatenpuree erbij. Meng de kruiden en evt. peper, zout en wat kerriepoeder er door. Laat dit al omscheppend wat sudderen. Zo wordt de tomatensaus minder zuur.

4.Voeg de pasta toe (neem een niet te klein maar ook niet een te dik soort, ik had mini penne) en meng dit door de saus.
5. Giet er zoveel (kokend) water bij dat de pasta onderstaat. Verkruimel het bouillon blokje er boven en los dit op in het water. 

6. Maak van aluminiumfolie een soort deksel en laat de pasta zachtjes sudderen. Controleer zo nu en dan of er nog voldoende water in zit. Toch mag er wel wat water verdampen, je wil tenslotte geen soep. Gebruik eventueel een vlamverdeler en kook de pasta tot het gaar is.


7. Laat de laatste minuten de in plakjes gesneden mozzarella even mee smelten. En ja misschien wat overdreven voor op de camping maar ik sleep dus bijna altijd en basilicum plantje mee... 
En dat is zo lekker over deze pasta! 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Nynke,
We hebben je bericht even gedeeld op onze pagina! Hopelijk heb je nog steeds veel plezier van de Safari Chef.

Groet,
CACAC

Rick zei

Ziet er echt heel erg lekker uit, Nooit gedacht dat ik zoiets op een BBQ zou zien liggen. Ga het zelf deze zomer ook zeker uittesten.