Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 24 juli 2013

Kruiden drogen en zouten.

Het is eindelijk zomer en eigenlijk wil ik helemaal niet aan de winter denken. Maar ik doe het toch. Waarom? Omdat ik kruiden aan het drogen ben ik maak mooie bundeltjes van oregano, salie, laurierblad, munt, rozemarijn en dragon. De kruidenbundels hang ik aan mijn wildrek in de keuken. Een donkere droge kast kan ook. De bundeltjes knoop ik stevig met keukentouw, door het drogen krimpen de stengels en zou de boel zo uitelkaar kunnen vallen.
En zo heb ik in de winter toch nog wat zomer in huis.
Bovendien maak ik nog kruidenzout zoals al eens eerder beschreven op dit blog.
Zie bij inmaken.

Geen opmerkingen: