Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

dinsdag 8 november 2011

Kook trucje knoflook pers.

Om een knoflookteen te persen hoef je niet altijd een knoflook pers te gebruiken. Op vakantie heb je zo'n ding niet bij je. Bovendien zijn het ondingen om schoon te maken. Ik gebruik de volgende truc. Volgens mij heb ik hem eens afgekeken van Jamie.
Neem een vork, duw te "tanden" op een snijplank en rasp het knoflook teentje over de tanden. Met de vork kun je de knoflook aan je gerecht toe voegen. Vork afspoelen en klaar is... Nynke.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Nynke,

Je tip over de knoflookpers is geweldig! Ik heb hem zojuist op de Facebook fanpage van My Dinner Book geplaatst!

www.facebook.com/mydinnerbook

Hartelijke groeten,

Vanessa