Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 6 november 2011

Wortel curry met kokosmelk.

 

Dit recept heb ik zo overgenomen uit het jumbo blad. De wortelen kwamen uit eigen tuin. Het schijnt ook voor het milieu enorm goed te zijn om 1 keer per week vegatarisch te eten. Dit recept vonden wij gewoon erg lekker.

 Nodig:

  • 1 el olie
  • 2 uien in partjes
  • 2 teentjes knofl.grof gesneden
  • 750 g winterpeen in stukken
  • 1.5 el kerriepoeder
  • 1 groentebouillontablet
  • 200 ml kokosmelk
  • 1 limoen uitgeperst
  • 150 g cashewnoten grof gehakt
  • 4 takjes koriander of peterselie grof gehakt

 Zo maak je het


  1. Verhit de olie in een hapjespan en roerbak hierin de ui en de knoflook 3 min. Voeg de winterpeen toe en bak deze 2 min. mee. Schep het kerriepoeder erdoor en verkruimel het bouillontablet erboven.
  2. Voeg vervolgens 250 ml heet water toe en roer de kokosmelk erdoor. Breng het geheel aan de kook, temper het vuur en laat de curry, met het deksel op de pan, 20 min. zachtjes pruttelen. Laat, als de saus nog wat dun is, het gerecht nog even zonder deksel koken.
  3. Voeg limoensap naar smaak toe en schep de cashewnoten en koriander of peterselie erdoor.
  4. Verdeel de curry over 4 kommen of diepe borden.

Geen opmerkingen: