Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 16 oktober 2013

Tomatentapenade cadeautje.

Deze heerlijke simpele pittige tomaten tapenade ga ik binnenkort in een supermarkt presenteren. Samen met nog wat hapjes. Zo hopen we reclame te maken voor Serious Request 2013! Het is een eenvoudig recept en is meer dan voldoende voor een borrelavondje. De tapenade die je niet op eet kun je prima een paar dagen in de koelkast bewaren en door een pastaschotel verwerken. Het geeft een heerlijk pittig smaakje aan je saus of tomatensoep. Je kan een restje ook prima met wat yoghurt en of olijfolie mengen en als sla dressing gebruiken. 
Of stop wat tapenade in een leuk potje, geef er wat toastjes en een flesje wijn bij en het is een leuk en origineel cadeau!

Nodig:
300 gr zongedroogde tomaatjes op olie
75 gr groene olijven
2 teentjes knoflook
1 el citroensap
10 gr verse basilicum

keukenmachine of blender


1. Laat de tomaten uitlekken maar vang 3 eetlepels van de olie op.
2. Doe de opgevangen olie, tomaten, olijven, knoflook, citroensap en de basilicum in de keukenmachine en maal tot een grove tapenade.
3. Voeg eventueel peper en zout naar smaak toe.

Tip: Voor de variatie kun je er een handje pijnboom pitjes of cashewnoten bij doen.

 

Geen opmerkingen: