Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zaterdag 12 mei 2012

Gevulde minestronesoep.

De lavas, beter bekend als maggiplant, schiet de grond uit. Dus soep!  Snel klaar en ik vind het heerlijk om wat in die pan te roeren. Het kan bijna niet mislukken. Deze is zo goed gelukt dat de kids zelfs vonden dat hij op de foto moest voor dit blog! Bovendien brengt dit soepie wat "zonnige" warmte in dit koude voorjaar!


Nodig:
1 flinke ui
2-3 teentjes knoflook
1 wortel in kleine schijfjes/blokjes
1-2 prei
1 blik gepelde tomaten
verse lavas, rozemarijn en tijm of
2-3 theelepels Italiaanse gedroogde kruiden
2 groente bouillon blokjes
1 liter water (evt. uit waterkoker)
2 handjes gedroogde pasta
1  klein potje witte bonen in tomatensaus
chipolata worstjes




1. Fruit de ui en knoflook in wat olie glazig en zacht.
2. Voeg de wortel toe en doe het deksel op de pan, laat zachtjes, ongeveer 5 minuten stoven (Eigenlijk zouden er ook 4 stengels bleekselderij bij moeten, maar die had ik niet).
3. Snijd ondertussen de prei in dunne ringen en stoof ook mee. Voeg de gepelde tomaten toe en wrijf ze fijn.  (tip: strooi er wat kerriepoeder bij voor extra smaak). 
4. Doe de bouillon blokjes er bij en pureer de groenten grof met de staafmixer.
5. Voeg nu het water en de (gedroogde) kruiden toe.
6. Doe ook de pasta erbij (ik heb kleine handen). 
7. Breng de soep zachtjes aan de kook en voeg nu de worstjes toe. Laat alles zachtjes koken en roer zo nu en dan tot de pasta en worst gaar zijn.
8. Verwarm de witte bonen in tomaten saus op het laatst nog even mee.


Proef tot slot of er nog wat zout en/of peper bij moet.


Lekker met ciabatta o.i.d. Op foto zie je dat ik nog een restje pesto in het bord had gemikt. Voor de vegetarische versie laat je de worstjes achterwege.

Geen opmerkingen: