Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zaterdag 21 april 2012

Amazing........


Amazing dat is een woord wat ze aan de andere kant van onze wereldbol vaak gebruiken. Wat wil je ook, het is daar ook amazing. Toch kom ik hier ook dingen tegen die ik nogal "amazing" vind. En dan eerder negatief dan positief. Neem nou deze snoep verpakking.
Al vaker schreef ik over die rare E-nummers. Op deze verpakking staat gewoon dat het de activiteit of oplettendheid van kinderen nadelig kan beïnvloeden. Dit is tegenwoordig verplicht. En toch mogen we het gewoon eten.

Wie wel wat hulp kan gebruiken bij het shoppen van E-vriendelijke producten, kijk eens in het boekje; Wat zit er in uw eten? Maar misschien nog handiger is de app voor de I-pad en/of de android app voor je mobiel. Kijk wel goed naar de recencies! Niet alle apps zijn even goed.

Natuurlijk kun je je afvragen of het nodig is je zorgen te maken over de E's. De berichtgeving is erg wisselend evenals de regelgeving. Die verschilt per land. Wat bij ons wel mag is bijvoorbeeld in Australië verboden. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Zelf eet ik toch liever zo natuurlijk mogelijk. Ons lichaam is tenslotte niet een synthetische fabriek, toch?
Kijk voor meer achtergrond informatie en tips bij:
Over E nummers.

Geen opmerkingen: