Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 12 februari 2012

Pizza baksteen gadget.




Deze pizza baksteen heb ik al een poosje in huis. Even was ik bang dat hij in de kast zou blijven liggen. Toch heb ik hem al een aantal keren gebruikt. Met behulp van deze baksteen bak je namelijk lekker knapperige pizza's. Niet alleen de eigengemaakte maar ook die uit het versvak van onze Jumbo in Dokkum. De baksteen is gemaakt in een tegelfabriek in Harlingen.  Hij is gemaakt van Terracotta vermengd met Chamotte. Alleen op deze klei ontstaat de krokante, knapperige pizzabodem. De steen moet ongeveer 45 minuten voorverwarmen in een hete oven en dan bak je in 7 minuten een heerlijke pizza. Maar je kan er ook brood op bakken.
Het liefste zou ik nog eens zo'n pizza oven in de tuin willen maar met deze steen komen we al een eind in de goede richting.

En met zo'n houten pizza schep mik je je broodjes/ pizza zo op de steen.

Geen opmerkingen: