Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zaterdag 16 oktober 2010

Soep-sop....


Soep uit eigen tuin.

Van de courgettes en tomaten uit eigen tuin dit jaar heerlijk groentensoep gemaakt. Hier volgt het recept:
Ui
knoflook
1-2 courgettes
4-5 tomaten
flink wat lavas (maggi plant)
takjes rozemarijn en tijm 
kippenbouillon of tuinkruidenbouillon.
1-2 handjes macaroni
vlees: rookworst, natte worst of kipfilet


1.Fruit de ui en knoflook
2. De courgette en tomaat (evt. een verdwaalde wortel) in stukken snijden en toevoegen.
3. De groentes zacht koken. Het kan wel een halve pan vol zijn! Of meer.
4. Als de groentes gaar zijn pureren en bouillon toevoegen. Tablet of potje!
5. 2 handjes vol macaroni o.i.d. toevoegen en dit zachtjes koken tot het gaar is.
6. Als vlees voeg ik gekookte kipfilet of rookworst toe. Of ik kook natte worst en gebruik het kook water als bouillon en voeg de worst in plakjes gesneden toe. Ik voeg dan wel de kruiden en bouillon blokjes aan dit kookwater toe. Dat kan ook met de kipfilet.

Lekker met ciabatta en wat smeerkaas. Voor een meer gevulde versie nog een klein potje witte bonen (afspoelen) toevoegen.

Geen opmerkingen: