Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

dinsdag 28 augustus 2012

Franse boodschappen

Sinds gisteren zijn we terug van vakantie uit het zonnige Frankrijk. Heerlijk! Niet alleen de zon maar ook het eten. In de supermarkten kan ik daar uren rond dwalen. Wat een keus aan producten. Wat echt opviel was het grote aantal Bio producten in de schappen maar ook bij de bakker! Mijn kelder lijkt nu wel een franse supermarkt. Vakantie in eigen kelder zeg maar...
Ook erg bijzonder vond ik de "distributeur de lait cru". Een automaat waar je, 24 uur per dag rauwe melk kunt "pinnen". 
Misschien een idee voor de boeren hier? Gewoon langs de weg, een soort drive in!
Dat het mogelijk is zie je op de foto. Zag trouwens ook een dergelijk apparaat voor pizza's! Iets voor de pizzaboer?

Geen opmerkingen: