Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 17 augustus 2011

Vakantie koken 1

Spaanse tortilla


Dit is zo'n gerecht wat ik elke keer weer maak maar nooit hetzelfde is. Je kunt er prima allerlei restjes in verwerken en 1 pit is voldoende. Ideaal voor op de camping. De basis is 5/6 eieren en een scheut melk of yoghurt. Verder kun je maar raak varieeren. 
Zonder vlees lekker bij de bbq met vlees.

Nodig:
5/6 eieren
Scheut melk oid
Aardappelen (diepvries blokjes of restje macaroni)
Spekjes of wat cervelaat/ham blokjes.
Courgette in blokjes
Ui in ringen
Knoflook
Paprika etc.
Kruiden naar smaak



1. Bak de aardappelen samen met ui en knoflook. Voeg ook het vlees toe en evt. Kruiden. Zoals kerrie en paprika.
2. Kluts de eieren met een scheut melk los.
3. Giet het eimengsel over de gebakken aardappelen en laat het ei rustig stollen. Gebruik desnoods een onderzetplaatje.
4. Maak nu een salade klaar.
5. Laat evt wat (geiten) kaas over de tortilla smelten.

Smakelijk!

Geen opmerkingen: