Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 18 maart 2012

Hanneke's stoofpot.

Hier nog even het vervolg over het etentje. Na de sushi gingen we aan Hanneke's stoofpot! Na het weer van vandaag misschien iets te winters maar  er komen vast nog wel een paar wat frissere dagen. Dan is dit stoofpotje een heerlijke hap. Zet het op de zaterdagochtend na de voetbal wedstrijd van je zoon/dochter vast op en geniet er in de avond uurtjes van. Om het af te maken kun je net zoals wij afsluiten met gegrild suikerbrood en vanille ijs.
Er komt dan geen boe of bah meer uit het hele gezin, dus uitbuiken en maar vroeg onder de lappen. Weltrusten!


- 700 gr. sukadelappen
- 3 uien
- 300 gram wortel
- 300 gram prei
- 400 gram aardappelen
- 0,3 l. runderbouillon
- bakboter of -margarine
- peper, zout

Vlees in grove stukken snijden en kruiden
De uien kleinsnijden en fruiten in een stoofpan, waarna het vlees toegevoegd
kan worden.
Kort aanbakken, runderbouillon toevoegen en 2 uren laten stoven. (ik doe
altijd iets langer)
Wortel, prei en aardappelen in stukjes snijden en toevoegen.
Circa 1 uur laten stoven.
op smaak brengen met wat peper en zout.

Lekker smullen!!

Geen opmerkingen: