Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 28 maart 2012

Gammmmmmmba's op de bbq!


Wat is het toch steeds heerlijk weer. Afgelopen weekend hadden we eindelijk tijd om ons bbq seizoen te openen! Dit is een van onze favorieten. Ik heb meestal wel een zakje gamba's in de vriezer liggen. Je kunt de gamba's ook aan een stokje rijgen. Deze keer hadden we ze op aluminium folie gebakken. Je moet er wel bij blijven want het gaat ontzettend snel. 


Nodig:

Voor de marinade:
flinke scheut olijfolie
scheutje citroen sap
1 thl kerrie poeder
1 thl paprika poeder
snuf gemberpoeder
snuf komijnzaad
half teentje geraspte knoflook
zout en peper naar smaak

Gamba's (als voorafje 4-5 per persoon)

1. Ontdooi de gamba's in de koelkast en/of spoel het laatste ijs weg met koud stromend water.

2. Meng de ingrediënten voor de marinade. Schep de gamba's door de marinade. En laat ze minimaal 30 minuten marineren.

3. Rijg de gamba's eventueel op een stokje en bak ze kort op de bbq. Wel even 1 keer keren. Als ze van doorschijnend naar roze kleuren zijn ze klaar. Ze mogen niet te droog zijn maar sappig en knapperig.

Geen opmerkingen: