Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 11 maart 2012

Broccoli stamppotje.

Deze stamppot krijgen wij regelmatig. Onze jeugd is er dol op en de pan gaat meestal helemaal leeg! Hier had ik mijn best even extra gedaan door er kleine gekruide gehaktballetjes bij te maken maar dat hoeft niet. De stamppot kan ook als vegetarisch gerecht gegeten worden.
Dit recept kook je in 1 grote pan.
Ha, ha, al weer makkelijk!


Nodig:

aardappelen (zoveel als je normaal gebruikt of iets meer)
1 flinke ui in ringen
1 grote stronk of 2 stronkjes broccoli
zout, peper, nootmuskaat naar smaak
scheutje melk
flinke handvol cashewnoten
kleine blokjes (geiten)kaas

1. Kook de aardappelen  zoals je gewend bent.
2. Was ondertussen de broccoli, schil de stronk en snijd in plakjes. Voeg de stronk als eerste toe bij de aardappelen en dan de broccoli roosjes. 
3. Voeg ook de ui toe.
4. Kook alles gaar en giet eventueel af, bewaar dit kookvocht wel voor het geval de stamppot te droog is. 
5. Stamp alles goed door elkaar met een scheutje melk. Breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat.
6. Meng de noten en kaasblokjes door het geheel en smullen maar.

Geen opmerkingen: