Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 26 februari 2012

Lazy sunday.


Soms heb ik geen zin of inspiratie om te koken. En dan ontstaat er wel eens per ongeluk een leuk, lekker en ontzettend makkelijk gerechtje. Zo had ik een restje zilvervliesrijst en een zakje sla liggen. Samen met gerookte zalm en wat afbakbroodjes een heerlijk maaltje. 

Nodig:
gare zilvervliesrijst
gemengde groene salade
evt. komkommer
(rode) ui
gerookte zalm
verse bieslook
olijfolie
zout 
peper


1. Meng de rijst met de groene salade.
2. Snipper de ui en voeg toe. Besprenkel met olijfolie en zout en peper. Hussel de hele boel door elkaar en laat de smaken even intrekken. 
3. Bak intussen de broodjes volgens de gebruiksaanwijzing. Haal de zalm los en verdeel het over een bord. Strooi de bieslook er over.

Dek je tafel, steek een paar kaarsjes aan en zet nog wat smeerkaas en olijfjes o.i.d. op tafel. Vergeet niet een goede wijn er bij te schenken en voor de kids een vruchtensapje. Geniet van elkaar en sluit het weekend lekker langzaam af.

Geen opmerkingen: