Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

maandag 22 augustus 2011

Insalata mozzarella.

Als je deze salade maakt,gebruik dan echte buffelmozarella. Duurder maar echt veel lekkerder. Hier in Italië makkelijk te vinden en super lekker. In Nederland gewoon even de ingredientenlijst lezen.  Alle andere mozzarella is vooral geschikt voor pizza's. Alhoewel ik hier in Italië een pizza at met echte mz . En zeker erg lekker was. Voor de basilicum gebruik ik blaadjes van een verse   plant die altijd in de vensterbank staat of zelfs mee gaat op vakantie!  
Nodig:
3-4 trostomaten
1 sjalotje gesnipperd
1 bol mozzarella
Basilicum blaadjes
Olijfolie
Zout
Peper
Evt. Basilucumaziin

1. Snijd de tomaat in dunne plakjes en verdeel ze over een ruim bord.
2. Snijd de mozzarella in stukjes en verdeel dit tussen de tomaten over het bord.
3. Strooi de versnipperde sjalotten en de basilicum blaadjes over de tomaten en de kaas.
4. Maal zout en peper over de salade.
5. Besprenkel alles ruim met een lekkere olijf olie.

Smullen maar. Met wat brood en een "roseetje". Dan wel een siesta houden!



Geen opmerkingen: