Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

dinsdag 24 augustus 2010

Drukte in de tuin.

Na de vakantie is er eerst voldoende op te ruimen in de tuin. Ook snel nog andijvie gezet. Misschien kunnen we daar nog van eten deze herfst. De tomaten doen het dit jaar erg goed. Zou dat komen omdat ik er peulen tussen had gezet? Peulen zorgen namelijk voor extra stikstof in de grond waardoor planten goed groeien. Er waren lekker veel kerstomaatjes. In het boek "Een dag in Toscane" las ik in de vakantie een eenvoudig recept om tomaten in te maken. Proberen maar en het lijkt gelukt.

Recept:
- Schone potjes
- Kerstomaatjes
- Basilicumblaadjes

1.Vul de potjes met de tomaatjes. Probeer er zoveel mogelijk in te krijgen maar  de tomaatjes moeten heel blijven.
2. Stop basilicumblaadjes tussen de tomaatjes.
3. Schroef het deksel op de potten en zet ze een uur in kokend water (foto).
4. De tomaten moeten zo zeker een jaar goed blijven en je kunt ze voor soep en sauzen gebruiken.

Geen opmerkingen: