Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 10 april 2013

Pizzabrood.

Soms loopt het koken even anders dan gedacht. Zo wou ik een pizza feest brood bakken. Het brood bestond  uit losse broodjes elk gevuld met worst, kaas en een uitje. Al die broodjes vullen kost wat extra tijd en die had ik plotseling even niet. Dus besloot ik het brooddeeg uit te rollen tot een grote rechthoekige lap en dan te vullen met de ingrediënten. De de boel dubbel vouwen en bakken maar. 

Nodig:
1 pak brooddeeg
1-2 eetl gedroogde Italiaanse kruiden of


350 Gr. Spelt Bloem en 150 Gr. Speltmeel
1-2 eetl gedroogde Italiaanse kruiden
4 gram gist
10 Gr. Zout
330 gram water
1 eetl olie

1 tot 2 eetlepels Italiaanse kruiden
1 morzarella kaas in blokjes
8-10 cm salamiworst o.i.d.
1 ui fijn gesnipperd
1 eetl Italiaanse kruiden.

Bekleed een bakplaat met bakpapier.
1. Maak het brooddeeg volgens de aanwijzingen op het pak (wel de kruiden toevoegen) of meng de ingrediënten en kneed het tot een deeg. Ik laat dat doen door mijn broodbakmachine.... Tsja, luie kok hè?

2. Laat het deeg rijzen en snijd ondertussen de ingrediënten voor de vulling en meng ze met de kruiden. Verwarm de (hetelucht) oven voor op 210 graden.
3. Rol het deeg uit tot een grote rechthoekige lap die nog wel op je bakplaat past.

4. Leg de vulling in de lengterichting in het midden van het deeg. Vouw het deeg vanaf een kant over de vulling en vanaf de andere kant over het deeg. Leg het deeg met de vouw naar beneden op de bakplaat. Vouw de uiteinden goed dicht door ze onder het brood te drukken. Bak het brood in ongeveer 20-25 minuten op 210 graden gaar.

Heerlijk bij een bord soep maar ook erg geschikt voor een buffet.



Geen opmerkingen: