Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 3 juni 2012

Kooktrucje: snipper eens een uitje!

Mijn "beppe" hield van de Hollandse pot. Draadjes vlees klaar maken kon ze als de beste. Het is mij nog nooit gelukt om het vlees zo lekker zacht en mals te krijgen. En de jus die er bij hoorde...mmmm.
Verder was beppe niet zo'n grote kok maar een uitje snipperen deed ze heel handig. Ze "ontrokte" de ui en liet het stukje met de wortel zitten. Vervolgens sneed ze de ui meerdere keren kruislings in en sneed met een aardappelschilmesje (herdermesje!) de snippers van de ui. Een snijplank had ze niet nodig.


Geen opmerkingen: