Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

zondag 5 september 2010

Kruidenzout.



Op de camping in Denenmarken (2008) kreeg ik dit recept voor kruidenzout. Het is niet moeilijk om te maken en leuk om te doen.

Nodig:

Zeezout
Teentje knoflook
verse kruiden bijvoorbeeld:
tijm, rozemarijn, salie, marjolein, basilicum
of
lavas, bieslook, peterselie
in de lente kun je ook jonge brandnetel toppen en zevenblad gebruiken.
De verhouding doe ik op gevoel, ongeveer 3/4 zout 1/4 kruiden.

1. Doe het zeezout in een kom of pot.
2. Was en droog de kruiden.
3. Hak alles heel fijn (op z'n deens "you tsjop, tsjop everything very small")
4. Meng de kruiden met het zout.
5. Laat het ongeveer 2 weken staan zodat de smaken van de kruiden in het zout trekken.
6. Vul een(oude) peper of zoutmolen met het zout en gebruik het tijdens het koken.

Geen opmerkingen: