Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 10 september 2014

In de groentetuin.

Vorig jaar hebben wij onze moestuin een beetje kunnen uitbreiden. Heerlijk want nu heb ik eindelijk ruimte om een aantal dingen uit te proberen. Zo heb ik dit jaar pompoen gecombineerd met zoete mais. Ik moet zeggen dat dit goed gelukt is. De mais schiet de hoogte in terwijl de pompoen de grond mooi bedekt en beschermd tegen uitdroging en onkruid. In Zuid-Amerika schijnt dit een klassieke combinatie te zijn. Ik heb ook al eens gelezen dat je bonen naast de mais kan planten zodat die in de mais kunnen klimmen. Misschien iets voor volgend jaar? Ik heb de Oostenrijkse pompoen gekweekt, van deze soort kun je de pit eten zonder dat je die moet "doppen". Of dit lukt weet ik nog niet. Wel weet ik dat ze in Oostenrijk van deze pitten een olie persen. Het is een typisch Oostenrijkse delicatesse.
Een andere goede combi waren de sperziebonen en rode biet. Het leverde prachtige rode bietjes op. Ik pof de rode biet in de oven volgens dit recept.
 
Ook de mais bereid ik in de oven. Dat recept komt nog.

Geen opmerkingen: