Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 18 juli 2012

Camping koken 3: Wraps zonder te koken!

Onder het schrijven van dit recept giet de regen met bakken uit de lucht. O, wat heb ik een zin in de vakantie. 
Het volgende recept is een maaltijd voor als het heeeeeel heet is. Zo'n dag dat het te heet is om te koken maar je wel moet eten. Wij vertoeven vaak in Frankrijk en daar kun je bij de slager of in het koelvak heerlijke Jambon = ham kopen. Bij de slager bestel je dat niet per onsje maar per plak. Dat heet dan een "tranche". Ik herinner mij hoe mijn moeder vroeger aan de slager probeerde uit te leggen dat ze 100 gram dun gesneden ham wilde. Dat leverde komische spraakverwarringen en verbaasde gezichten op. Nu weten we beter en bestellen per plak. Wel zo lekker.

Nodig:
1-2 pak tortilla's (hangt van je eetlust af)
ijsberg sla of zakje gemengde sla
smeerkaas of geraspte (geiten) kaas
4-6 plakken ham
evt. een yoghurt kruiden dressing

Optioneel:
ui/sjalot in zeer dunne ringen
dunne plakjes tomaat en komkommer
minimais of maïskorrels
afgespoeld blikje kidneybonen
plakjes mango of nectarine

Gebruik je fantasie en kijk wat je lekker vindt.

1. Zet alle ingrediënten klaar op tafel. Meng de sla eventueel met de yoghurt dressing.
2. Snijd de ham doormidden.
3. Laat iedereen zijn eigen tortilla beleggen. Begin met een laagje smeerkaas, ham, sla en dan wat je verder lekker vindt.

Kinderen vinden het hardstikke leuk om hun eigen tortilla te beleggen en zo kun je heel gezellig (soms lang) tafelen. Je kan natuurlijk ook gewone ham, gerookte kipfilet, zalm, blikje tonijn of stukjes worst nemen. Kijk anders eerst even in je koelkast voor je boodschappen gaat doen.

Voor alle duidelijkheid de tortilla's eten we dus gewoon koud.
En nu maar wachten op die lange en hete zomerse dag!
Bon Vakance!

1 opmerking:

Nell zei

Toen Man en ik nog kampeerden, bestonden de verpakte wraps nog niet, helaas. Dit is echt een supergerecht om snel iets lekkers klaar te maken.