Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

maandag 23 augustus 2010

Storm,

De appels waaien uit de boom.
Ik heb ze er allemaal maar uitgeplukt. Van de appels die al eerder waren gevallen heb ik appel limonade gemaakt. Hier volgt het recept. Het is wat werk maar de limo is erg lekker!


Recept:

- minimaal 1 vergiet appels in kwarten zonder klokhuis maar met schil.
- rietsuiker
-schone flessen (bv van diksap)
- sapcentrifuge



1. Doe in de sapcentrifuge en vang het sap op in een maatbeker.
2. Meet af hoeveel sap je hebt (schuim er af halen).
3. Verwarm de appelsap in een roestvrijstalen pan en voeg per liter sap 500 gram rietsuiker toe.
4. Breng het al roerende aan de kook en zorg er voor dat de suiker oplost.
5. Laat het geheel even (kleine 5 min.) doorkoken (blijf er bij en blijf roeren) .
6. Schenk de siroop m.b.v. een trechter in de schone fles. Vul hem zo vol mogelijk en doe meteen de dop er stevig op. De zuurstof komt er nu niet meer bij en de fles zou zo zeker een halfjaar houdbaar moeten zijn.

Geen opmerkingen: